حقیقت نارنگی !

حقیقت نارنگی !

زندگی در جزئیات آفرینش
حقیقت نارنگی !

حقیقت نارنگی !

زندگی در جزئیات آفرینش

:-) (

چقدر فاصله اینجاست بین آدم ها

چقدر عاطفه تنهاست بین آدم ها

کسی به حال شقایق دلش نمی سوزد

و او هنوز شکوفاست بین آدم ها

کسی به خاطرپروانه ها نمی میرد

تب غرور چه بالاست بین آدم ها

و ازصدای شکستن کسی نمی شکند

چقدر سردی وغوغاست بین آدم ها

میان کوچه دل ها فقط زمستانست

هجوم ممتد سرد ماست بین آدم ها

زمهربانی دل ها دگر سراغی نیست

چقدر قحطی رویاست بین آدم ها

کسی به نیت دل ها دعا نمی خواند

غروب زمزمه پیداست بین آدم ها

و حال آینه را هیچ کس نمی پرسد

همیشه غرق مدا راست بین آدم ها

غریب گشتن احساس درد سنگینی ست

و زندگی چه غم افزارست بین آدم ها

مگر که کلبه دل ها چقدر جا دارد؟

چقدر راز و معماست بین آدم ها

سلام آبی دریا بدون پاسخ ماند

سکوت ، گرم تماشاست بین آدم ها

چه ماجرای عجیبی ست این تپیدن دل

و اهل عشق چه رسواست بین آدم ها

چه می شود همه از جنس آسمان باشیم؟

طلوع عشق چه زیباست بین آدم ها

میان این این همه گل های ساکن اینجا

چقدر پونه شکیباست بین آدم ها

تمام پنجره ها بی قرار بارانند

چقدر خشکی و صحراست بین آدم ها

و کاش صبح ببینم که باز مثل قدیم

نیاز و مهر و تمناست بین آدم ها

بهار کردن دل ها چه کار دشواریست

و عمر شوق،چه کوتاست بین آدم ها

میان تک تک لبخندها غمی سرخ ست

و غم به وسعت یلداست بین آدم ها

به خاطر تو سرودم چرا که تنها تو

دلت به وسعت دریاست بین آدم ها

ترجمه ی گاندی از انسان

من می توانم خوب ، بد ، خائن،وفادار ،فرشته خو یا شیطان صفت باشم .
من می توانم تو را دوست داشته یا از تو متنفر باشم .
من می توانم سکوت کنم ، نادان و یا دانا باشم .
چرا که من یک انسانم و اینها صفات انسانی است .
و تو هم بیاد داشته باش؛ 
من نباید چیزی باشم که تو می خواهی ، من را خودم از خودم ساخته ام .
تو را دیگری باید برایت بسازد.
تو هم بیاد داشته باش.
منی که من از خود ساخته ام ، آمال من است .
تویی که تو از من می سازی آرزوها و یا کمبود هایت هستند .
لیاقت انسان ها کیفیت زندگی را می سازد نه آرزو هایشان را.
من متعهد نیستم چیزی باشم که تو می خواهی.
و تو هم می توانی انتخاب کنی که من را می خواهی یا نه ،
ولی نمی توانی انتخاب کنی که از من چه میخواهی.
می توانی دوستم داشته باشی همین گونه که هستم و من هم ،
می توانی از من متنفر باشی بی هیچ دلیلی و من هم،
چرا که ما هر دو انسانیم .
این جهان مملو از انسان هاست،
پس این جهان می تواند هر لحظه مالک احساسی جدید باشد .
تو نمی توانی برایم به قضاوت بشینی و حکم صادر کنی و من هم ،
قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروی ماورایی خداوندگار است .
دوستانم مرا همینگونه پیدا می کنند و می ستایند .
حسودان از من متنفرند ولی باز مرا می ستایند .
دشمنانم کمر به نابودیم بسته اند و همچنان می ستایندم .
چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستی خواهم داشت ، نه حسودی ، نه دشمنی و نه حتی رقیبی .
من قابل ستایشم .وتو هم.
یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد ،
به خاطر بیاورکه آن هایی که هر روز می بینی ومراوده می کنی ،
همه انسان هستند و دارای خصوصیات یک انسان،با نقابی متفاوت.
اما همگی جایز الخطا.
نامت را انسانی با هوش بگذار اگر انسان ها را از پشت نقاب های متفاوتشان شناختی ،

و یادت باشد که کاری نه چندان راحت است ....

--------------------

پ.ن : چقدر موافقید؟با کدوم ها موافقید با کدوم ها موافق نیستید و کدوم ها خنثی !؟

کار و بی کار

اینقدر شنید که گوش هایش فکر کردن کار لب و دهان هم با آن هاست!

گوش ها دو شیفته کار کردند و لب ها تعطیل!

دعا

امروز یک روز قشنگه دیگه از روزای خداست .


تا شب پرانرژی باشید..

خوشحال و شاد ..

خبرهای خوب بشنوید ..


روز خوبی داشته باشید و شب آروم بخوابید .


هر روز که از خواب پا می شیم یه روز تازست

دنیا رو خوب دیدن یه کار خیلی سادست ! :‌)