حقیقت نارنگی !

حقیقت نارنگی !

زندگی در جزئیات آفرینش
حقیقت نارنگی !

حقیقت نارنگی !

زندگی در جزئیات آفرینش

ترجمه ی گاندی از انسان

من می توانم خوب ، بد ، خائن،وفادار ،فرشته خو یا شیطان صفت باشم .
من می توانم تو را دوست داشته یا از تو متنفر باشم .
من می توانم سکوت کنم ، نادان و یا دانا باشم .
چرا که من یک انسانم و اینها صفات انسانی است .
و تو هم بیاد داشته باش؛ 
من نباید چیزی باشم که تو می خواهی ، من را خودم از خودم ساخته ام .
تو را دیگری باید برایت بسازد.
تو هم بیاد داشته باش.
منی که من از خود ساخته ام ، آمال من است .
تویی که تو از من می سازی آرزوها و یا کمبود هایت هستند .
لیاقت انسان ها کیفیت زندگی را می سازد نه آرزو هایشان را.
من متعهد نیستم چیزی باشم که تو می خواهی.
و تو هم می توانی انتخاب کنی که من را می خواهی یا نه ،
ولی نمی توانی انتخاب کنی که از من چه میخواهی.
می توانی دوستم داشته باشی همین گونه که هستم و من هم ،
می توانی از من متنفر باشی بی هیچ دلیلی و من هم،
چرا که ما هر دو انسانیم .
این جهان مملو از انسان هاست،
پس این جهان می تواند هر لحظه مالک احساسی جدید باشد .
تو نمی توانی برایم به قضاوت بشینی و حکم صادر کنی و من هم ،
قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروی ماورایی خداوندگار است .
دوستانم مرا همینگونه پیدا می کنند و می ستایند .
حسودان از من متنفرند ولی باز مرا می ستایند .
دشمنانم کمر به نابودیم بسته اند و همچنان می ستایندم .
چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستی خواهم داشت ، نه حسودی ، نه دشمنی و نه حتی رقیبی .
من قابل ستایشم .وتو هم.
یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد ،
به خاطر بیاورکه آن هایی که هر روز می بینی ومراوده می کنی ،
همه انسان هستند و دارای خصوصیات یک انسان،با نقابی متفاوت.
اما همگی جایز الخطا.
نامت را انسانی با هوش بگذار اگر انسان ها را از پشت نقاب های متفاوتشان شناختی ،

و یادت باشد که کاری نه چندان راحت است ....

--------------------

پ.ن : چقدر موافقید؟با کدوم ها موافقید با کدوم ها موافق نیستید و کدوم ها خنثی !؟

نظرات 3 + ارسال نظر
الهه شنبه 25 اردیبهشت 1389 ساعت 11:00 ق.ظ

موافقم

با همش دیگه؟

یه دوست شنبه 25 اردیبهشت 1389 ساعت 02:06 ب.ظ

هم موافقم هم مخالف هم خنثی:دی

کجا مخالف و خنثی؟

شیما یکشنبه 26 اردیبهشت 1389 ساعت 04:47 ب.ظ http://shima1978.blogfa.com

سلام شیما جون
ممنونم اومدی و باعث افتخاره عزیزم
وب خوبی داری و ممنون از ردی که به یادگار از خودت واسم گذاشتی
موفق باشی
یا علی

سلام
خواهش می کنم . ممنون که اومدی :)
راستی آهنگ وبلاگت رو هم دوست می دارم ..
تو هم موفق باشی @};-
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد